Denne bloggen inneholder litt innformasjon og bilder av pelargonium jeg har eller har hatt. Navneforvirringen blandt pelargonium er stor,

og i enkelte tilfeller umulig å spore det opprinnelige navnet på planten. Pelargonium blir ofte kalt Pelargon - Pellis - Prins det finnes sikkert flere navn.

Kjært barn har mange navn heter det:-)

Legg gjerne inn en kommentar det setter jeg stor pris på.

søndag 16. mai 2010

PELARGONIUM UTEN NAVN


Denne stjerne pelargonium har jeg kjøpt for flere år siden med navnet Vectis glitter. Men er dette en Vectis glitter??? Du kan se bilde av en Vectis Glitter HER. I fra jeg kjøpte den for flere år siden har den i alle år hatt røde blomster med hvit øye. Men sommeren 2009 begynte den å få enkelte blomster som minner om Vectis Glitter. Du kan se bilde av en blomst slik den så ut i 2009 øverst oppe i dette innlegge.
Jeg blir meget glad om du hjelper meg med navnet, da har jeg muligheten for å bytte stiklinger av denne med andre samlere. Og er jeg uheldig og mister den, har jeg mulighet da for å bytte den tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar